RSS-feed

2010-12-26

Separationsångest

Farväl till 40 par teskidor.
I somras plockade jag testkidor åt BNS, fem serier med åtta par i varje. Om det tar tid att plocka tävlingsskidor tar det ännu längre tid att plocka testskidor. Det krävs också ett stort utbud att plocka ifrån. För alla testskidor gick jag igenom ca 500 par. Det behöver nödvändigtvis inte innehålla de absolut bästa paren men dom måste vara LIKA. Självklart går det inte att hitta skidor som är exakt lika, men tillräckligt lika för att dom ska glida lika fort med samma struktur i en glidtestare och upplevas lika under foten. Jag tror att det blev bra och de första nolltesterna jag har fått rapporterade verkar lovande. Men jag saknar "mina" testskidor...

2 kommentarer:

  1. You will be reunited with my test fleet soon enough!

    SvaraRadera
  2. That sounds great! What do you think about your custom made test ski labels?

    SvaraRadera