RSS-feed

2010-05-25

Back in Sweden

Skidor från de två senaste säsongerna.
En vecka har gått sen jag klev av planet på Arlanda. Alla väskor dök upp och allt utom en bindning klarade sig helskinnat över Atlanten. Veckan har spenderats utanför Uppsala och vid familjens sommarstuga i Öregrund. Idag plockade jag upp skidorna som jag har samlat på mig under de två senaste säsongerna i USA och Kanada. Ganska bra jobbat för någon som inte tävlar seriöst längre, men snabba skidor är alltid kul. 
Sommarplanerna börjar delvis ta form och juni kommer bli en hektisk månad. Besök hos Madshus i Biri utanför Lillehammer, två turer till Sognefjell, Ramsau, besök hos Fischer i Österrike och kanske även Atomic innan vi skriver juli i kalendern. Håll er i närheten för fler uppdateringar!

3 kommentarer:

  1. Fint att du vid så unga år redan har blivit en fullfjädrad hamster.

    //Stefan

    SvaraRadera
  2. Gött med gult i garaget

    SvaraRadera
  3. Hälsningar från Finland. En fråga gällande Fischers 2010-2011 skate skidor som du säkert kan svara på. Fischer kommer tydligen att ha 3 olika Carbonlite hole modeller: Plus, Cold, och S-Track. Är 2010-2011 Plus/Cold skidan en 115 konstruktion? Eller 610? På Boulder Nordic Sports www-sida står det om nästä års modeller:

    "Carbonlite 610 Hole Skis Plus/Cold - $700
    Carbonlite 115 Hole Skis - $700
    RCS 610 - $500"

    www.bouldernordicsport.com/Home/tabid/164/ctl/Details/mid/1776/ItemID/1510/Default.aspx

    I dag såg jag nästä års modeller på en skid butik i Helsingfors och alla Carbonlite plus/cold skidor som jag såg stämplades 115. S-Track stämplades nog 611.

    mvh Markus

    SvaraRadera